Bu proje ülkemizde ara eleman yetiştirmede çok önemli bir yer tutan Meslekî ve Teknik Eğitim Kurumlarda görev yapan mesleki alan öğretmenlerine yönelik bir eğitimi kapsamaktadır ve yalın üretim prensip ve yöntemlerini deneysel öğrenme metotlarını kullanarak simülasyon oyunlarıyla öğretmeyi konu almaktadır. Yalın üretim konusu, geleneksel akademik bir eğitiminin sınırlarını aşarak ve ticari bir kazanç kaygısı taşımadan, mesleki alan öğretmenlerinde pratik, deneysel ve bilimsel temeller sağlamak üzere hazırlanmıştır. Bu sayede, ülkemizdeki mesleki alan dersleri öğretmenleri, yaşadığımız yüzyılın geçerli bir üretim yönetim paradigması olan yalın üretim prensip ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmiş olacaklar ve bu yaklaşımları kendi öğrencilerine deneysel ve oyuna dayalı öğrenme yaklaşımlarıyla etkili bir şekilde aktarabileceklerdir.
Bu eğitim etkinliği ile mesleki alan öğretmenleri kendi öğrencilerine yalın araçları, prensipleri, stratejileri iş yerlerindeki iş süreçlerine nasıl uyarlayıp, değer katma anlayışıyla, yeni nesillerin iyi bir ilerleme sağlayabileceklerine önemli katkı sağlaması amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin yakın geleceklerinde, endüstride işe başladıklarında yalın üretimi öğrenip içselleştiren nitelikli olarak yetiştirilmesine katkı sağlanacaktır. Yine bu bilgi ve yaklaşımların öğretmenler tarafından öğrenilmiş olması, hem kendi derslerinde deneysel öğrenme yöntemlerinin kullanılmasını sağlayacak, hem de meslek dersleri öğretmenlerinin yeni üretim yöntemleri ve yalın üretim konusunda bilim fuarları, proje yarışmaları için projeler hazırlamalarında önemli bir katkı sağlayacaktır. Son olarak, bu yaklaşımın derslerde kullanılması ile üretimle ilgili bilimsel gelişmelere karşı olumlu tutum geliştiren öğrenciler yetiştirilmesiyle ülkemiz ekonomisine önemli bir kazanım sağlanacaktır.
Bu projenin kapsamı ve hedef kitlesi Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarında/Okullarında görev yapan farklı disiplinlerdeki - (makine, metal, metalürji, raylı sistemler, plastik, tekstil, kimya, giyim üretim, mobilya ve iç mekân tasarımı, inşaat, otomotiv, endüstriyel otomasyon, motorlu araçlar, gemi yapımı teknolojileri dersleri öğretmenleri, atölye dersi öğretmenleri vb.gibi)- mesleki alan dersleri öğretmenleridir. Bu projenin hedef kitlesi her bir eğitim dönemi başına Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapmakta olan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurum veya kuruluşta çalışan 20 - 25 mesleki alan dersleri öğretmenleridir.